TRENING BRAMKARZY - strona nieoficjalna

Strona klubowa
Herb

Zegar

Kalendarium

28

03-2024

czwartek

29

03-2024

piątek

30

03-2024

sobota

31

03-2024

niedziela

01

04-2024

pon.

02

04-2024

wtorek

03

04-2024

środa

Statystyki

Brak użytkowników
zalogowanych i 2 gości

dzisiaj: 10, wczoraj: 5
ogółem: 151 587

statystyki szczegółowe

Najnowsza galeria

Bramkarze z którymi miałem ( mam) przyjemność pracować.
Ładowanie...

Losowa galeria

Bramkarze z którymi miałem ( mam) przyjemność pracować.
Ładowanie...

Logowanie

Program szkolenia bramkarzy

Przedstawiając go muszę zaznaczyć, że w moim rozumowaniu kategorie opisane dla grup wiekowych: 8-10 lat i 10-12 lat, powinny być wplatane przez trenerów w cykl ogólnych treningów piłkarskich. Na tym etapie rozwoju dziecka, trudno jest jeszcze mówić konkretnych predyspozycjach i chęciach zawodnika do bycia bramkarzem, obrońcą, napastnikiem… Dlatego ważny jest dokładny ogląd wszystkich zawodników, by po prostu wybrać tych najlepszych (czyt.: co chcą i potrafiąJ).

 

Kategoria wiekowa 8 – 10 lat (ćwiczenia wpalane w trening piłkarski):

Przygotowanie fizyczne:

  • Zapoznanie się z zasadami gry, ogólna koordynacja i równowaga.

Przygotowanie techniczne:

  • zapoznanie się z pozycją na boisku;
  • ogólna technika łapania;
  • rozprowadzanie (wprowadzenie piłki do gry);
  • wykop z rąk.

Taktyczne:

  • Zmiana pozycji – każdy zawodnik gra na każdej pozycji.

Założenia:

  1. rozgrzewka;
  2. wprowadzenie do rozciągania;
  3. zapoznanie się z piłką (rozmiar 3).

Psychiczne:

  • czerpanie jak najwięcej radości z gry – ciągła zabawa;
  • prostota ćwiczeń – nowe elementy wprowadzane metodą „krok po kroku”.

 

Kategoria wiekowa 10 – 12 lat (ćwiczenia wpalane w trening piłkarski):

Fizyczne:

  • równowaga;
  • koordynacja;
  • rytm.

Techniczne:

  • ogólna technika łapania – wszystkie wysokości;
  • gra na pozycji bramkarza – wprowadzenie do gry na linii bramkowej (małe bramki);
  • podstawowa technika rzucania się – ogólne założenia;
  • rozprowadzanie (wprowadzanie) piłki do gry;
  • kontrola i krótkie podania piłki – obie nogi;
  • kulanie oraz rzucanie piłki zza głowy do kolegów;
  • wykop z rąk oraz krótkie wykopy z ziemi;
  • zasady obowiązujące podczas sytuacji „1 na 1”.

Taktyczne:

  • rola bramkarza – podstawowe założenia taktyczne;
  • rozmowa – dyskusja

Założenia:

  1. rozgrzewka;
  2. znaczenie rozciągania;
  3. zapoznanie się z piłką (rozmiar 4);
  4. ruchliwość (refleks) i elastyczność.

Psychiczne:

  • prostota ćwiczeń technicznych – rozwój krok po kroku – ustalenie standardów;
  • praca w grupie, teoria – jakie cechy powinien mieć dobry bramkarz?

 

Kategoria wiekowa 12-14 lat 

Fizyczne:

  • praca nóg – równowaga, koordynacja, rytm, tempo, wszystkie kierunki;
  • szybkość – maksymalnie 15 metrów.

Techniczne:

  • ogólna technika łapania piłki – wszystkie wysokości;
  • zatrzymywanie strzałów – podejmowanie decyzji, techniki łapania;
  • skracanie kąta – na linii bramkowej – pełnowymiarowa bramka;
  • techniki rzucania się;
  • podstawowe ćwiczenia, by poprawić reakcjepodczas interwencji;
  • gra podczas dośrodkowań – proste dośrodkowania, bez przeszkód, łapanie i piąstkowanie;
  • rozprowadzanie (wprowadzenie) piłki do gry;
  • podania do bramkarza – praca i reakcje;
  • znaczenie wsparcia w drużynie;
  • kontrola i średnio zaawansowana technika podawania piłki, obie nogi;
  • wszystkie techniki rzucania piłki;
  • kopanie piłki z ziemi;
  • sytuacje 1 na 1;
  • nastawienie na „jakość nie ilość”.

Taktyczne:

  • komunikacja;
  • terminologia;
  • sytuacje podobne do meczowych – małe gry – podejmowanie decyzji.

Założenia:

  1. rozgrzewka;
  2. rozciąganie się – typowo dla bramkarzy;
  3. elastyczność;
  4. ćwiczenia na ruchliwość (refleks).

Psychiczne:

  • filmy – prezentujące technikę oraz motywujące;
  • rozmowy – maksymalnie 15 min;
  • pełnowymiarowe bramki – zapoznanie się i praca z problemami;
  • przygotowania do meczu i treningu;
  • rozwój – odżywianie się i dieta;
  • odpowiedni styl życia;
  • radzenie sobie z ocenianiem i krytyką.

 

Kategoria wiekowa 14-16 lat

Fizyczne:

  • równowaga, koordynacja, rytm, tempo;
  • szybkość (wszystkie kierunki) – 20 metrów.

Techniczne:

  • praca nóg, ogólna technika łapania piłki;
  • rzucanie się – wszystkie techniki;
  • skracanie kąta – teoria trójkąta;
  • zatrzymywanie strzałów/łapanie oraz strzały z dobitki;
  • średnio zaawansowane ćwiczenia na poprawę reakcji;
  • gra podczas dośrodkowań;
  • praca nad aspektami w obronie:
    • małe gry, etapy gry
    • wprowadzanie piłki do gry
    • podanie od i do bramkarza
    • ustawienie (kąty) i odległość kolegów z drużyny
    • komunikacja, kontrola piłki – obie nogi na jeden kontakt
    • pozycje kolegów z drużyny
    • jakość podań
    • różnorodność podań
    • czytanie gry.
    • różnorodne techniki rzucania piłki.
  • Treningi, mecze, filmy – rozmowa.

Taktyczne:

  • kluczowe zagadnienia: odległość kolegów z drużyny – atakujący, pomocnicy, obrońcy;
  • komunikacja – wydawanie instrukcji przez bramkarza;
  • sytuacje meczowe – małe gry – etapy gry 11 vs 11
  • organizacja – obrona stałych fragmentów gry, rzutów wolnych oraz rożnych.

Założe                                                         nia:

  • rozciąganie, elastyczność, ruchliwość (refleks);
  • wprowadzenie ćwiczenia na zwinność – mała intensywność, niewiele powtórzeń.

Psychiczne:

  • rozmowy i filmy motywujące – maksymalnie 15 min;
  • grupowe rozmowy – prezentacje;
  • przygotowywanie do meczu i treningu;
  • styl życia – dyscyplina;
  • życie poza domem;
  • radzenie sobie z konkurencją;
  • radzenie sobie z presją – wewnętrzną i zewnętrzną;
  • radzenie sobie z niepowodzeniami.

 

Kategoria wiekowa 16 – wzwyż

Fizyczne:

  • poziom tkanki tłuszczowej w organizmie – comiesięczny pomiar;
  • równowaga, koordynacja, rytm, tempo;
  • szybkość – 20 metrów.

Techniczne:

  • praca nóg, ogólne techniki łapania piłki;
  • rzucanie się – wszystkie techniki;
  • skracanie kąta;
  • zatrzymywanie strzałów/łapanie oraz strzały z dobitki;
  • zaawansowane ćwiczenia na poprawę reakcji;
  • radzenie sobie z dośrodkowaniami;
  • praca nad aspektami w obronie;
  • małe gry, etapy gry:
    • wprowadzanie piłki do gry,
    • podanie do bramkarza – praca i reakcje,
    • ustawienie (kąty) i odległość kolegów z drużyny,
    • komunikacja, kontrola piłki – obie nogi na jeden kontakt,
    • wybór najlepszej opcji – ustawianie się (podejmowanie decyzji),
    • czas, siła oraz dokładność podań,
    • czytanie (przewidywanie) podań,
    • jakość podań,
    • różnorodność podań,
    • podania z ziemi, volley, pół volley,
    • różnorodne techniki rzucania – wybór najlepszej opcji (możliwości).

Taktyczne:

  • kluczowe zagadnienia: odległość kolegów z drużyny –atakujący, pomocnicy, obrońcy;
  • komunikacja – wydawanie instrukcji przez bramkarza;
  • sytuacje meczowe – małe gry – etapy gry 11 vs 11;
  • organizacja – obrona stałych fragmentów gry, rzutów wolnych oraz rożnych;
  • rozwiązywanie problemów.

Założenia:

  1. rozgrzewka, rozciąganie się (dla bramkarzy), elastyczność;
  2. ruchliwość (refleks) i zwinność – średnia intensywność, mało powtórzeń

Psychiczne:

  • postawa/nastawienie
  • opanowanie (spokój wewnętrzny), temperament, radzenie sobie z presją;
  • koncentracja;
  • zaufanie;
  • konsekwencja;
  • odwaga (męstwo) – fizyczne i psychiczne;
  • pożądanie, determinacja, mentalność zwycięzcy.

Pogoda


Aby widget pogoda funkcjonował poprawnie, należy wypełnić dane w panelu administracyjnym.

Reklama

Ankiety

Najlepsza marka rękawic bramkarskich to?


Obecnie najlepszy polski bramkarz to...?

Sport.pl

Buttony